Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Jarosiński: To najlepszy rok w 91-letniej historii Portu Gdynia

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
30-01-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Jarosiński: To najlepszy rok w 91-letniej historii Portu Gdynia
fot. T. Urbaniak, Zarząd Morskiego Portu Gdynia
Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, ocenia w rozmowie z portalem „rynekinfrastruktury.pl”, że rosnące przeładunki notowane w gdyńskim porcie są efektem konsekwentnie realizowanego procesu inwestycyjnego.

Dokładny bilans przeładunków w Porcie Gdynia w 2013 r. to 17 658,6 tys. ton. Jest to wynik w sumie o 11,7 procent lepszy niż w 2012 r., kiedy to bilans wyniósł 15 809,7 tys. ton. Największy udział w przeładunkach stanowią przewozy drobnicowe (czyli m.in. kontenery): w 2013 r. przeładowano 11 053,2 tys. ton drobnicy, co stanowiło 62,6 procent łącznej wielkości przeładunków. W 2012 r. drobnicy w Porcie Gdynia przeładowano 9 919,7 tys. ton, co stanowiło 62,7 procent. W dalszej kolejności najważniejszymi składowymi przeładunków w Porcie Gdynia są węgiel i koks (2 639,9 tys. ton, wzrost o 28,8 procent w porównaniu z 2012 r.) oraz zboże (2 178,0 tys. ton, wzrost o 22,2 procent). Węgiel i koks stanowiły w 2013 r. 15,0 procent łącznej wielkości przeładunków, a zboże – 12,3 procent.

– Rok 2013, biorąc pod uwagę wielkość przeładunków, jest najlepszym w 91-letniej historii portu Gdynia. W ubiegłym roku zanotowaliśmy również, co niezwykle ważne, najlepszy wynik w grupie drobnicy. Przeładunek kontenerów wzrósł o 7,9 procent w stosunku do 2012 roku – zauważa w rozmowie z portalem rynekinfrastruktury.pl Janusz Jarosiński, prezes ZMPG. – Wynik ten został osiągnięty m.in. dzięki konsekwentnie realizowanym procesom inwestycyjnym poprawiającym infrastrukturę portową. Mam tu na myśli przede wszystkim działania w zakresie pogłębiania, przebudowę nabrzeży, modernizację układu kolejowo-drogowego, itp. Podstawą naszego sukcesu jest także skuteczny proces prywatyzacyjny, w których pozyskano istotnych partnerów biznesowych oraz bardzo dobrze układająca się współpraca z interesariuszami portu – dodaje Jarosiński.

Prezes Portu Gdynia dodaje też, że jedyny niedosyt w obrotach ładunkowych to jego zdaniem niskie wskaźniki przeładunków paliw płynnych przez Stanowisko Przeładunku Paliw Płynnych i bazę Operatora Logistycznego Paliw Płynnych w Dębogórzu. – Jednak w tym przypadku Zarząd Portu jest całkowicie uzależniony od właściciela bazy – mówi Jarosiński. Przeładunki ropy naftowej i innych przetworów naftowych wyniosło w Porcie Gdynia w 2013 r. jedynie ok. 0,4 procent łącznej wielkości przeładunków.

Licząc łącznie wszystkie polskie porty morskie, czyli Gdańsk, Gdynię, Szczecin i Świnoujście, wyniki przeładunków w 2013 r. wyniosły w sumie 70,67 mln ton, co stanowi wynik lepszy niż w 2012 r. o 10,45 procent.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Intermodal i logistyka

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Intermodal i logistyka

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5